ДПА

   

Про порядок закінчення 2015/2016 навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах району

                                 
УКРАЇНА
ДРОГОБИЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВІДДІЛ   ОСВІТИ
НАКАЗ

       «28» березня  2016р.                                            №121


Про порядок закінчення 2015/2016 навчального року
та проведення державної підсумкової атестації
у загальноосвітніх навчальних закладах району


        Відповідно до ст.34 Закону України «Про загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010р. № 778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547 (далі МОН України), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602 та наказів МОН України від 16.09. 2015 № 940 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році», від 08.10. 2015 № 1050 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 вересня 2015 року № 940», наказу Міністерства освіти і науки України від 08 лютого 2016 року № 94 «Про затвердження орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році» та з метою організованого закінчення 2015/2016 навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах району
 Н А К А З У Ю :
1. Директорам загальноосвітніх навчальних закладів :
1.1. Завершити навчальні заняття і виконання навчальних програм 27 травня 2016 р. У цей день провести свято «Останній дзвоник». До 23 травня 2016 року інформувати відділ освіти про час його проведення.
1.2. Рішення про доцільність проведення навчальної практики та навчальних екскурсій прийняти самостійно на засіданні педагогічної ради.
1.3. Організувати та провести державну підсумкову атестацію у такі терміни :
- І ступеня (українська мова, літературне читання, математика) з 12 по 21 травня 2016р.
- ІІ ступеня (українська мова, математика, предмет за вибором навчального закладу) – з 01 по 08 червня 2016р.
- ІІІ ступеня - з трьох предметів обов’язково для всіх випускників – з 05 травня по 20 травня 2016р.:
- 5 травня 2016р. у пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання ДПА з української мови у формі ЗНО .
- 11 травня 2016р. у пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання ДПА з математики у формі ЗНО або 13 травня 2016р. ДПА з історії України у формі ЗНО.
- 20 травня 2016р. у навчальному закладі з іноземної мови за завданнями Міністерства освіти і науки України.
1.4. Результати зовнішнього незалежного оцінювання зараховати як результат державної підсумкової атестації за курс повної загальної середньої освіти для всіх випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року.
1.5. Випускникам, які братимуть участь в апробаційному ЗНО з іноземних мов, що відбудеться 16 квітня 2016 року, результати апробаційного ЗНО за їх бажанням зараховувати, як результати ДПА з іноземної мови.
1.6. Вжити заходи щодо засвоєння учнями 11 класів змісту кожного навчального предмету в повному обсязі, про що здійснити запис у відповідній колонці класного журналу. Навчальний матеріал може бути освоєний за рахунок ущільнення, проведення додаткових уроків у робочий час виключивши можливість перевищення тижневого гранично допустимого навчального навантаження на учнів, визначеного Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДсанПІН 5.5.2.008-01, а також проведення навчання з 23 по 26 травня 2016р.
1.7. Зміни в організації навчально-виховного процесу в 11 класах затвердити на педагогічній раді та погодити з відділом освіти.
1.8. Скласти завдання для проведення державної підсумкової атестації відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 08 лютого 2016 року № 94 «Про затвердження орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році».
1.8.Забезпечити доїзд випускників навчальних закладів до визначених пунктів проведення ЗНО для участі в проведенні державної підсумкової атестації.
05,11,13 травня 2016 року
1.9.Створити умови для участі педагогічних працівників, залучених до процедур у пунктах проведення ЗНО та в пунктах перевірки.
1.10. Провести урочисті збори для вручення документів про здобуття повної загальної середньої освіти випускникам старшої школи за участю батьків, представників громадських організацій, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, засобів масової інформації 28-29 травня 2016 року. До 25.05.2016р. інформувати відділ освіти райдержадміністрації про час і місце проведення урочистих зборів для вручення документів про освіту випускникам старшої школи. Документи про базову середню освіту учням, які закінчили 9 клас, вручити 9-10 червня 2016р.
2. Методисту Грицик Д.В., завідувачу методичним кабінетом Штокайлу В.Я.:
2.1. Відповідно до розділу VІ Положення про державну підсумкову атестацію для об´єктивного проведення атестації СЗШ І-ІІІ ступеня до 20.04.2016р., СЗШ І-ІІ - до 15.05.2016р. утворити комісії з кожного предмета (склад комісій подати на затвердження у відділ освіти), забезпечити належний контроль за дотриманням встановлених вимог організації та проведення атестації.
2.2. Подати розклади ДПА у 2015-2016 навчальному році за 2 тижні до початку ДПА. 
2.3.Проаналізувати проведення державної підсумкової атестації у 2015-2016 навчальному році, узагальнити матеріали з цього питання та підготувати відповідну довідку.
2.4. Після завершення ДПА у триденний термін подати звіти про її проведення.
3. Затвердити розклади державної підсумкової атестації в початковій, основній та старшій школі.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

     В.о. керівника відділу освіти                                         І.Стецко


  МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.08.2013р.                                                                                       1222
Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних
досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти                                        

                                                                    Математика
Орієнтовні вимоги оцінювання визначають загальні підходи до визначення рівня навчальних досягнень учнів з математики та встановлюють відповідність між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень з математики.
При оцінюванні  навчальних досягнень учнів враховуються:
•   характеристики відповіді учня: правильність, повнота, логічність, обґрунтованість, цілісність;
•   якість знань: осмисленість, глибина, узагальненість, системність, гнучкість, дієвість, міцність;
•   ступінь сформованості загальнонавчальних і предметних умінь і навичок;
•   рівень володіння розумовими операціями: уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
•   досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
•   самостійність оцінних суджень.
Також слід враховувати, що оцінювання якості математичної підготовки учнів здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час розв’язування задач і вправ.
Вимоги навчальних досягнень учнів з математики







Рівні навчальних досягнень
Бали
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
Початковий
1
Учень:
• розпізнає один із кількох запропонованих математичних об’єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших;
• читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу;
• зображає найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)
2
Учень:
• виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами;
• впізнає окремі математичні об’єкти і пояснює свій вибір;
3
Учень:
• співставляє дані або словесно описані математичні об’єкти за їх суттєвими властивостями;
• за допомогою вчителя розв’язує елементарні вправи
Середній
4
Учень:
• відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень;
• називає елементи математичних об’єктів;
• формулює деякі властивості математичних об’єктів;
• виконує за зразком завдання обов'язкового рівня
5
Учень:
• ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника;
• розв’язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
6
Учень:
• ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами;
• самостійно розв’язує  завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням;
• записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки
Достатній
7
Учень:
• застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв’язання завдань в знайомих ситуаціях;
• знає залежності між елементами математичних об’єктів;
• самостійно виправляє вказані йому помилки;
• розв’язує завдання, передбачені програмою, без  достатніх пояснень
8
Учень:
• володіє визначеним програмою навчальним матеріалом;
• розв’язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням;
• частково аргументує математичні міркування й розв’язування завдань

9
Учень:
• вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом;
• самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням;
• виправляє допущені помилки;
• повністю аргументує обгрунтування математичних тверджень;
• розв’язує завдання з достатнім поясненням;
Високий
10
Знання, вміння й навички учня повністю відповідають вимогам програми, зокрема учень:
• усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обгрунтуванням;
• під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх;
• розв’язує завдання з повним поясненням і обгрунтуванням
11
Учень:
• вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх;
• самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними;
• використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього  ситуаціях;
• знає, передбачені програмою, основні методи розв’язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обгрунтуванням
12
Учень:
• виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання математичної проблеми;
• вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання;
• здатний до розв’язування нестандартних задач і вправ


Міносвіти оголосило графіки ДПА та ЗНО у 2016 році






Фото Андрія Кримського
Міністерство освіти та науки визначилося зі строками та переліком предметів державної підсумкової атестації для школярів. Про це повідомляє прес-служба МОН.
"Державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня проводитиметься з трьох предметів з 10 по 20 травня 2016 року. Державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня – з 1 по 10 червня 2016 року з трьох предметів", - йдеться у повідомленні.
Так, згідно з наказом МОН №940 учніі початкової школи (1 ступеня) складуть ДПА з української мови, літературного читання та математики.
Учнів середньої школи (II ступеня) тестуватимуть з української мови та математики. Третій предмет визначатиметься педагогічною радою школи.
Для випускників загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня  підсумкова атестація відбудеться з 16 по 30 травня 2016 року та буде проходити у формі ЗНО. Серед обов'язкових предметів - українська та іноземна мови, на вибір школяра - математика або історія.
Нагадаємо, голова центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук подав у відставку.

Немає коментарів:

Дописати коментар