ПОРАДИ БАТЬКАМ


РОБОТА З БАТЬКАМИ У РІЗНИХ КЛАСАХ.
Вчителю обовязково слід налагодити партнерські стосунки з сімями своїх учнів. Тоді  в навчальному  і виховному  процесах можна досягти результатів. До вашої уваги  теми основних питань, які слід обговорювати з батьками.
            5 клас. Роль батьків в адаптації дитини до навчання у 5 класі. Якість навчання та вікові особливості дитини в 5 класі. Як допомогти дитині навчатись.
            6 клас.  Фізичні проблеми дорослішання дітей (запросити лікаря на зустріч з батьками). Вимоги до уроків фізичного виховання. Про спортивні гуртки та секції (запросити вчителя фізкультури). Ознайомлення батьків про роботу учнів на уроках.
Формування вольових якостей у дітей. Значення сімї в подоланні негативних рис характеру в дитини. Шляхи вирішення проблемних ситуацій.
            7 клас.  Ознайомлення батьків із статево-віковими особливостями розвитку дітей. Шляхи подолання проблем, повязаних із статевим розвитком. Про взаєморозуміння в сімї ( виступ психолога). Школа – це наш другий дім. Якою ми хочемо бачити школу?
Наші можливості і потреби.
            8 клас.  Моральність у родині. Закон і відповідальність (виступ представника правоохоронних органів). Анкетування батьків та учнів з проблем моральності з подальшим аналізом та обговоренням. Про психологічні та вікові особливості підлітків. Про проблеми, які виникають в даному віці. Аналіз процесу дорослішання дітей. Роль батька у вихованні. Обговорення творів учнів з теми: «Людина, якій я довіряю».
            9 клас.  Ознайомлення батьків з нахилами і здібностями учнів. Зустріч із представниками різних професій. Інформація про навчальні заклади, куди можна піти навчатись після 9 класу. Дати педагогічні  поради батькам, як допомогти дітям у навчанні. Визначити роль батьків під час підготовки учнів до ДПА. Ознайомити батьків із порадами психолога, лікарів. Про значення сімї в період ДПА.
10 клас.  Визначити  мету навчально-виховного процесу в 10-11-х класах. Дати поради батькам щодо професійного самовизначення учнів. Інформація про різні підготовчі курси. Результати визначення «профпридатності» учнів (виступ психолога). Думки учнів про вибір професії. Поради батькам як формувати в дітей самооцінку, самоконтроль, здатність бути відповідальним. Як уникнути конфліктів в родині, методи виходу  з конфліктних ситуацій.
11 клас. Ознайомити батьків з індивідуально-психологічними особливостями розвитку старшокласників, дати поради, як правильно будувати стосунки з дорослими дітьми. Показати батькам результати навчання дітей (в тактовній формі), запропонувати їм методи заохочення школярів до навчання. Познайомити батьків із ЗНО та ДПА. Розповісти про організацію випускного вечора та про роботу батьків із дітьми щодо їх поводження на вечорі та в подальшому житті.
Вислови для використання в роботі:
Я бачу місію вчителя передусім у тому, щоб кожний мій вихованець став громадянином, вірним сином своєї Вітчизни. ( В. Сухомлинський).
Виховує учнів те, що вони самі роблять, а не те, що робить учитель.(С.Рубінштейн.
Помилкове знання небезпечніше за незнання.(Д.Б.Шоу).
Переконання – це не початок, а вінець усякого знання.(Й.В.Гете).
Ми далеко не найкращим чином знаємо те, що бачимо кожен день. (Л.Месьє).
В газеті «Шкільний світ» , вересень, №33, 2011р. можна знайти дуже потрібну інформацію для класного керівника:  Рекомендації практичного психолога, які треба дати для батьків (стор.15-18), зразки багатьох анкет для учнів (стор. 20-24), різні таблиці для роботи класного керівника (стор.24-28), теми бесід з травматизму, протипожежної безпеки, запобігання отруєнь, користування газом, поведінка на воді, поводження з вибухонебезпечними предметами, з профілактики ВІЛ/СНІДу (стор.28-30).

Немає коментарів:

Дописати коментар